pátek 10. října 2014

Co mi chutná v Aucklandu: sushi

V Aucklandu budou nadšeni milovníci asijské kuchyně, která je tu díky mnoha přistěhovalcům na každém kroku. Je tu nespočet restaurací čínských, japonských, indonéských, thajských, indických, korejských...a to jsem ještě určitě na nějakou zemi zapomněla. Mě zatím nejvíc nadchlo sushi, které je tu skoro všude a navíc za dobrou cenu.  Můžete si ho dát s lososem, tuňákem, kuřetem, zeleninou, ovocem nebo třeba s měkkým sýrem. Dostanete k němu sójovou omáčku, wasabi a často i kousek nakládaného zázvoru. Dávám si ho na oběd v práci klidně několik dní po sobě a vždycky si pochutnám, tak jsem zvědavá, za jak dlouho se mi přejí:)

Kousky sushi s lososem, kuřetem, sýrem, avokádem nebo tuňákem.

Mám pár míst, která jsem si už v Aucklandu stihla oblíbit, protože tam tento zdravý a lehký oběd pořídím za pár dolarů. Jenom musím upozornit, že se jedná o nízko-nákladové tipy, jistě se v Aucklandu najdou vyhlášenější místa, kde si dát dobré sushi. Mně ale i v těchto fast foodech vždycky moc chutnalo.

Oblíbený oběd o pauze v práci, tohle je v Helensville.

Nejčastěji asi chodím do restaurací řetězce St Pierre´s Sushi, kde si s oblibou pochutnávám na jejich denní nabídce. Každý den nabízí 8 kousků jednoho druhu sushi za 5,40 NZD, přičemž se jedná o porci, která mě osobně v pohodě zasytí na oběd. Za příplatek 50 centů si navíc můžete dát variantu připravenou z hnědé rýže, která je zdravější. Pro vegetariány mají vždy k dispozici bezmasou variantu.

St Peirre´s Sushi, které máme nejblíž od domu
Pondělní varianta s kuřetem, vybrala jsem si hnědou rýži. V krabičce je taky sójová omáčka, wasabi a nakládaný zázvor. 

Dalším z mnoha míst, kde se dá koupit sushi za dobré peníze je Umi & Umiya Sushi, které je v centru Aucklandu také na více místech; jedna restaurace je  třeba vedle hlavní knihovny a další kousek od Britomartu. Jeden kousek sushi stojí dolar můžete si vybrat, na jaké máte zrovna chuť. Výběr je široký a záleží jen na vás, čemu dáte přednost, vyberou si i vegetariáni. Tento model, kdy si vyberete sami na co máte chuť a platíte za kus, je samozřejmě rozšířený ve více restauracích, ale mají většinou vyšší ceny. 
 Umi & Umiya Sushi na u hlavní knihovny na Wellesley Street.  

Další možností, jak si dát sushi za levno, je navštívit některou z restaurací před zavírací dobou, kdy můžete natrefit na balení za výhodné ceny. Pravidelně takto míjím na Queen St místo kde prodávají krabičku za 3,90 NZD. 
Toto sushi jsem si dala, když jsme pracovali v Helensville, což je asi hodinu busem z centra.

Jenom doufám, že než se vrátíme, tak někdo rozjede v ČR fast food s levným sushi, protože ti by mně jinak fakt chybělo. Berte to jako tip na podnikatelský záměr, úspěch zaručen:)

V japonských fast foodech nenabízí jenom sushi. Bohužel si nepamatuju, jak se tohle jmenovalo, ale taky mi chutnalo:)




Žádné komentáře:

Okomentovat